Materiaalverbruik en afval

Hoewel de impact in de toeleveringsketen van CZ groep en binnen de eigen activiteiten gering is (en niet materieel), zien we kansen om positief bij te dragen aan verbeteringen op het gebied van circulair werken en leven.

Lees meer ›Materiaalverbruik en afval

Mens & Maatschappij

CZ groep heeft aandacht voor menselijke relaties en sociale verantwoordelijkheid. Dit omvat de wijze waarop wij invulling geven aan ons werkgeverschap, hoe wij ons inspannen voor onze klanten en waarop wij impact hebben op de samenleving als geheel.

Lees meer ›Mens & Maatschappij

Privacy

Als zorgverzekeraar verwerkt CZ groep zeer privacygevoelige gegevens, zoals persoonsgegevens en medische gegevens. Dit brengt verschillende risico’s met zich mee, zowel voor de personen van wie wij de gegevens verwerken als voor ons als organisatie.

Lees meer ›Privacy

Stakeholder­betrokkenheid

In lijn met de bepalingen van de AVG wordt de beoordeling van de impacts van gegevensverwerking door CZ groep zelfstandig uitgevoerd. Dit is een eigen verantwoordelijkheid.

Lees meer ›Stakeholder­betrokkenheid

Medewerkers in de waardeketen

Zorg is voornamelijk mensenwerk. Het aantrekken en behouden van goed zorgpersoneel is dan ook van groot belang voor het verbeteren en het behoud van de toegang tot zorg.

Lees meer ›Medewerkers in de waardeketen

Zakelijk gedrag

Onze verzekerden, zakelijke klanten, regelgevers en andere belanghebbenden vertrouwen erop dat CZ groep de zorgpremies beheert en inzet voor toegankelijke en goede zorg.

Lees meer ›Zakelijk gedrag

CZ Bedrijfscultuur

CZ groep is een organisatie van openbaar belang met de belangrijke maatschappelijke taak om bij te dragen aan het toegankelijk en betaalbaar houden van zorg in Nederland. Een solide, integere bedrijfsvoering en gezonde financiële basis zijn randvoorwaardelijk voor het bestaansrecht en vertrouwen van stakeholders.

Lees meer ›CZ Bedrijfscultuur

Corruptie en omkoping (zorgfraude)

CZ groep neemt maatregelen om fraude in het zorgveld zo veel mogelijk te voorkomen en zo goed mogelijk op te sporen. Immers, fraude schaadt het vertrouwen in onze organisatie, zet de betaalbaarheid van zorg onder druk en is vanuit maatschappelijk oogpunt niet aanvaardbaar.

Lees meer ›Corruptie en omkoping (zorgfraude)

Scope EU Taxonomy CZ groep

CZ groep verantwoordt over haar beleggingsactiviteiten conform EU Taxonomy. Voor CZ zijn dit de beleggingen met uitzondering van de beleggingen verstrekt aan centrale overheden, centrale banken, supranationale uitgevers en derivaten.

Lees meer ›Scope EU Taxonomy CZ groep

Gehanteerde databronnen

Het verzamelen van data is gebaseerd op alle informatie over de EU Taxonomy die op dit moment bekend is. Wanneer informatie nog niet beschikbaar is in de gepubliceerde jaarverslagen, is geen schatting opgenomen.

Lees meer ›Gehanteerde databronnen