Digitale zorg

CZ groep ondersteunt proactief de inzet van digitale zorg. De eerste tekenen dat digitale zorg bijdraagt aan het toegankelijk en betaalbaar houden van de zorg zijn inmiddels duidelijk te zien. Mede daarom is digitalisering één van de kernelementen van het IZA en zijn hier duidelijke doelstellingen voor de komende tijd in vastgelegd. We zijn de pilotfases inmiddels ontgroeid, het is nu tijd om succesvolle digitale zorg grootschalig te implementeren. Zoals in de ouderenzorg, waar dankzij de inzet van op de persoon afgestemde technologie minder schaarse menskracht nodig is en ouderen de zorg als kwalitatief beter beoordelen. Zij geven aan zich veiliger te voelen en minder eenzaam. Daarnaast vallen medewerkers minder uit en werken zij met meer plezier. Om met digitale transformatieprojecten nog meer impact te kunnen maken, werken wij met andere zorgverzekeraars samen in het kenniscentrum Digitale Zorg van Zorgverzekeraars Nederland.