Zakelijk gedrag
Onze verzekerden, zakelijke klanten, regelgevers en andere belanghebbenden vertrouwen erop dat CZ groep de zorgpremies beheert en inzet voor toegankelijke en goede zorg. Daarom waarborgen we in onze bedrijfscultuur dat onze verzekerden altijd voorop staan, we voldoen aan relevante wet- en regelgeving en er effectief toezicht is op zowel het bestuur als de uitvoering van bedrijfsprocessen.
Op het gebied van zorgfraude nemen we maatregelen om dit zoveel mogelijk te voorkomen en op te sporen. Immers, fraude schaadt het vertrouwen in onze organisatie, zet de betaalbaarheid van de zorg onder druk en is maatschappelijk niet aanvaardbaar. We beheersen interne en externe frauderisico’s als integraal onderdeel van onze bedrijfsvoering door preventie, tijdig herkennen van signalen en onderzoek.
CZ Bedrijfscultuur
CZ groep is een organisatie van openbaar belang met de belangrijke maatschappelijke taak om bij te dragen aan het toegankelijk en betaalbaar houden van zorg in Nederland. Een solide, integere bedrijfsvoering en gezonde financiële basis zijn randvoorwaardelijk voor het bestaansrecht en vertrouwen van stakeholders.

Corruptie en omkoping (zorgfraude)
CZ groep neemt maatregelen om fraude in het zorgveld zo veel mogelijk te voorkomen en zo goed mogelijk op te sporen. Immers, fraude schaadt het vertrouwen in onze organisatie, zet de betaalbaarheid van zorg onder druk en is vanuit maatschappelijk oogpunt niet aanvaardbaar.